۱- هر آسانسور باید حداقل یک سیستم محرک مخصوص به خود داشته باشد ..

 ۲- حرکت دادن آسانسور به دو روش مجاز است . الف )اسیستم اصطکاکی : با استفاده از سیم بکسل و فلکه و وزنه تعادل ( By traction ) ب ) سیستم مستقیم : این سیستم چه از نوع وینچی بدون وزنه تعادل و چه از نوع فقط برای سرعتهای کمتر از .۰٫۶۳ متر بر ثانیه مجاز است .

 (Positiv drive) 3- آسانسور باید مجهز به سیستم ترمزی باشد که در مواقع قطع منبع تغذیه موتور اصلی و یا مدارهای فرمان به صورت خود کار سیستم متحرکه را متوقف نماید .

 ۴- سیستم ترمز باید یک ترمز الکترومکانیکی ( اصطکاکی ) داشته باشد .

 ۵- سیستم ترمز باید بدون هیچگونه تاخیری پس از قطع مدار باز کننده ترمز ،عمل نماید ( دیود با خازنی که به طور مستقیم به ترمینال سیم پیچی ترمز متصل است بعنوان یک وسیله تاخیر دهنده محسوب نمی شود . ۶- فشار کفشهای ترمز باید توسط نیروی فنر تامین شود .

 ۷- ترمز باید دارای حداقل دو کفشک با لنتهای نسوز باشد که روی دیسک یا استوانه عمل می کنند .

 ۸- استفاده از ترمز نواری ممنوع است .

 ۹- وجود چرخ طیار یا وسیله دیگری برای رساندن کابین در حالت اضطراری تا سر طبقه ضروریست .

 ۱۰- برای قسمتهای گردنده در دسترس با سطح ناصاف نظیر زنجیرها ، چرخ زنجیرها و چرخ دنده ها بایستی حفاظت موثری پیش بینی شود .

 ۱۱- کلیه اجزاء گردنده با سطح صاف بایستی به رنگ زرد باشد .

جستجو
نمايش اسلايدی
Get the Flash Player to see the slideshow.
ساعت

آشپز فور یو ؛ سایت جامع آموزش آشپزی

طبشن ؛ سایت رسمی روستای طبس سبزوار